Szeghalmi Anita

Magyar volt a világ egyik legnagyobb üzletasszonya - élő biznisz titkok a múltból

2016. január 21. - C.D.T.

Igazán kifinomult üzletasszony hírében állt a 12 éve elhunyt Estée Lauder, akinek nem csupán egy márkát köszönhetünk, hanem számos olyan üzleti fogást, amit azóta is tanítanak, használnak a reklám és szépségiparban. A  szerencsére idejekorán Amerikába költözött jómódú zsidó kereskedőcsalád sarja az egész világot meghódította luxus kozmetikumaival és azokkal a pici titkokkal, amiket magában hordozott ... 

image_29.jpeg

1908-at írtunk, amikor a csepp kis lány meglátta a napvilágot New York épülő felhőkarcolói alatt és 1908-at írtunk, amikor a kislány nagybátyja már azon fáradozott, hogy minél tökéletesebbé tegye az általa feltalált krémet, mely finom illatfelhőbe burkolata viselőjét. A lány ezután rengeteg helyen próbálkozott az önérvenyesitéssel, volt eladó és tanult színésznőnek is, miközben nem hagyta pihenni a gondolat, miként tudná a magyar vegyész nagybácsi által kikevert kozmetikai terméket minél jobbá tenni és mivel adhatná el az embereknek. A nagy álmodozások évei alatt többször is hozzáment Joseph Lauderhez, akinek két fiút is szült. Közölük az egyik, Ronald S. Lauder visszajött Európába, hogy magalapítsa a Lauder-Javne iskolákat. 

1.titok : A multifunkcionalitás 

Estée büszkén mondogatta, hogy: "A mindennapi szépségápolásnak nem szabadna több időt igénybe vennie, mint 3 perc." A márkát is ezen gondolat köré építette fel. A nagybátyja által feltalált és később továbbfejlesztett termék, a Youth-Dew nevet viselte és a varázsereje abban rejlett, hogy bár egy fürdőolaj volt, olyan illatanyagokat tartalmazott, melyek egész nap körülvették viselőjét. Vagyis a mindennapi tisztálkodás közben kezdett el parfümként működni leegyszerűsítve ezzel a mindennapokat. Abban a korban a parfüm kizárólag a férfiak csábítására szolgáló drága luxuscikk volt, melyet ráadásul az erősebbik nem képviselői ajándékoztak a szebbik nem számára. A nők természetesen majd meghaltak egy kis csoda fioláért, amiért ők is bátran leugorhattak, hogy megvegyék. 

image_30.jpeg

2.titok : Illatmarketing 

Ez egy azóta is sokszor használatos eszköz, ha mindenáron azt akarod, hogy több ezer tűsarok kopogjon az üzleted padlóján. Estée, a Harrods meghódítása után nagyon szerette volna, ha a Galérie de Lafayette-ben is kaphatóak lettek volna az addigra már széles spektrumra fejlesztett termékei. A tárgyalások azonban hosszúra nyúltak és a szépség nagyasszonya, -noha nem teljesen bevallott módon- a már említett siker-terméket, a bódító illatú Youth-Dew-t öntötte az áruház szőnyegére és így lényegében az orruknál fogva győzte meg a vezetőséget arról, hogy egy Estée Laudernek igenis van helye az európai piacon. Azóta komolyan vizsgált tudomány az illatanyagokkal hatni az emberi érzékszervekre és persze előszeretettel be is vetik. 

3.titok : Legyen egy arcod !

A magyar származású hölgy szintén úttörőnek számított abban a dologban, hogy kizárólagosságot kötött az akkori kor egyik meghatározó szépségével, aki tökéletesen képviselte a márka céljait és értékelveit. Az első mintapolgár a sikeres és eszes nőt megtestesítő Karen Graham lett, aki 1970-től egészen 1985-ig képviselte a márkát. Karen, nők millióit hozta be az Estée Lauder vásárlói közé és még azt is sikerült elérni, hogy ezek a hölgyek ne a modellel, hanem a márkával is tudjanak azonosulni. Azóta ezzel az eszközzel a konkurens L'Oréal is előszeretettel él. 

image_31.jpeg

4.titok : Merd bevallani, hogy jól csinálod !

Bár az arckrém már akkor is a női kelléktárak kötelező elemének számított , Estée ebben is jobbat akart alkotni. Az 1956-ban piacra dobott Re-Nutriv abban a korban meglepően drágának számított, magyarra fordítva 300 000 forintot ért egyetlen doboz. Nem hiába, hiszen a legkiválóbb alapanyagok egyedi elegyéből készült és célba vette a ráncok elűzését. A terméket persze azonnal elkezdték támadni annak ára miatt, amire a szépségmogul lazán csak ennyit reagált  : "Miért olyan drága egy Picasso festmény? A vászon vagy 2.75$-ba, a festékek darabja talán 1.75$-ba került. Akkor miért kérnek érte egy kisebb vagyont? Mert a kreativitást fizetjük meg. A szakértelmet. Azt, hogy valami megfelel az elvárásainknak." Igaza is lett, a cég Estée halálakor több, mint 10 milliárd dollárt ért. 

Estée Lauder attól függetlenül, hogy valaki híve-e a márkának, példát mutat minden nőnek, akinek valamilyen nagy álma van az életben. Megtanít minket arra, hogy a konvencióknak a kukában, az ambícióknak pedig a világ szemei előtt van a helyük. A világ híres magyarjainak pedig a blog hasábjain... 

TO BE CONTINUED .... 

A bejegyzés trackback címe:

https://cdthungary.blog.hu/api/trackback/id/tr828299790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.